В обласних центрах з’явилася соцреклама про людей у місцях несвободи | Центр прав людини ZMINA

В обласних центрах з’явилася соцреклама про людей у місцях несвободи

A+ A-

На вулицях кількох обласних центрів з’явилися сітілайти та білборди із соціальною рекламою “Люди – не консерви”, яка покликана нагадати про людей у закритих закладах.

Зокрема, такі постери вже є у Львові та Чернігові. Незабаром вони з’являться у Кропивницькому, Херсоні, Дніпрі, Чернівцях, Рівному, Хмельницькому, Тернополі та інших містах.

Раніше такі самі плакати вже з’явилися на вулицях Києва та у столичному метрополітені.

Чернігів

Замовником соціальної реклами виступив Центр інформації про права людини. Її завдання – привернути увагу до порушень прав людей у закритих закладах: інтернатах, військових частинах, хоспісах, в’язницях, СІЗО тощо. Реклама також покликана розповісти про незалежний механізм моніторингу таких закладів – Національний превентивний механізм (НПМ), що створений та діє відповідно до Факультативного протоколу до Конвенції ООН проти катувань.

Вже майже 5 років монітори Національного превентивного механізму разом з представниками Уповноваженого ВРУ з прав людини відвідують місця несвободи без попередження для превенції катувань та жорстокого поводження з людьми в них.

“Ці плакати – нагадування про те, що права людини – універсальні, незалежно від того, де люди перебувають. Монітори Національного превентивного механізму дуже часто стикаються з тим, що людей у місцях несвободи не просто не поважають, а намагаються принизити, створити для них нестерпні умови”, – розповідає координаторка даного проекту, моніторка Національного превентивного механізму Маргарита Тарасова.

Львів

Розробка концепції просування НПМ в українському суспільстві стала завданням першої “Битви агентств” (Lions Creativity Days – “Дні креативності в Україні”). Участь в ній взяли 5 агентств, переможцем було обрано Green Penguin Media

“Світ міняється, місця несвободи — ні. Більшою мірою в них діють закони ще з “совка”. Коли “незручних” людей просто ховали подалі від очей — “консервували”. Люди, що потрапили у місця несвободи, ставали “овочами”, ламались та деградували. Місця несвободи повинні перестати бути радянськими консервами.”, – наголошує Юлія Курова, креативна директорка Green Penguin Media.

Реалізацію ідеї соціальної реклами підтримала програмна ініціатива “Права людини та правосуддя” МФ “Відродження”, що сприяє роботі НПМ з моменту його появи в Україні. 

“Ця кампанія дає можливість унаочнити проблеми місць несвободи. Чим більше людей будуть розуміти, що таке ці закриті заклади, з якими проблемами зустрічаються ті, хто проживає там постійно, тим більше шансів змінити цю “законсервовану” систему і створити там умови для життя, а не для виживання”, – пояснює Василина Яворська, менеджер програмної ініціативи та моніторка НПМ.

Львів

Національний превентивний механізм – НПМ – це незалежний національний орган, який створений і діє відповідно до Факультативного протоколу до Конвенції ООН проти катувань, і передбачає регулярний моніторинг усіх місць несвободи для попередження у них жорстокого поводження з людьми, які там перебувають. В Україні діє з 2012 р. у форматі “Омбудсмен +”, що передбачає здійснення моніторингових візитів до місць несвободи працівниками офісу Омбудсмена спільно з громадськими активістами.

Місця несвободи (“custodial setting”) – заклади, де може опинитися кожен з нас за рішенням або вказівкою адміністративного, судового чи іншого органу, без права залишити їх з власної волі.