XVII національна ЛГБТКІ+ конференція: ZMINA провела панель про висвітлення тематики в медіа
5 грудня 2024 року в рамках XVII національної ЛГБТКІ+ конференції Центр прав людини ZMINA провів панель “Політика висвітлення тематики ЛГБТІК+ в медіа. Протидія мові ворожнечі”, під час якої обговорили проблеми, досягнення та перспективи висвітлення тематики ЛГБТКІ+ в українському інфопросторі.
Панель модерувала Ірина Юзик, проєктна менеджерка ZMINA. Серед спікерок виступили:
- Анастасія Гудима, керівниця департаменту з питань розмаїття, інклюзії та рівних можливостей “Суспільного мовлення”;
- Ана Море, виконавча продюсерка та ведуча “Громадського радіо”;
- Яна Гончаренко, директорка з комунікацій та сталого розвитку Starlight Media (СТБ, Новий канал, ICTV).
Анастасія Гудима представила досвід Національної суспільної телерадіокомпанії України. Вона наголосила на тому, що 2024 рік став проривним для “Суспільного мовлення” у підтримці ЛГБТКІ+ спільноти: “Цього року ми вперше масштабно на всіх платформах підтримали прайд-місяць. Навіть на будівлі в Києві на Хрещатику ми вивісили прапор. Це важливий крок для нас. У 2025 році плануємо організовувати зустрічі наших колег із представниками різних спільнот у форматі живої бібліотеки, щоб журналісти краще розуміли специфіку цієї тематики”.
Також команда “Суспільного” працює над створенням Стратегії різноманіття, рівності та інклюзії, яка стане основою для висвітлення тематики ЛГБТКІ+.
Ана Море розповіла про редакційну політику “Громадського радіо” та особливий акцент на гендерних питаннях у невеликих медіа.
Вона поділилася успіхами подкасту “Хтось когось любить”, який висвітлює історії про любов та прийняття. Цей продукт “Громадського радіо” став важливою платформою для обговорення тем, пов’язаних із ЛГБТКІ+ спільнотою. Він розповідає історії людей, їхній досвід любові, самореалізації та прийняття у суспільстві. Серед його переваг — простота, щирість і акцент на особистих історіях.
Яна Гончаренко поділилася досвідом Starlight Media, який охоплює телеканали СТБ, ICTV та Новий канал. Вона нагадала, що медіагрупа почала впроваджувати зміни з ухвалення Стратегії гендерної рівності у 2019 році, а у 2020 році — Стратегії різноманіття та інклюзії: “Це змінило наші корпоративні політики, запровадило заборону дискримінації як всередині, так і назовні. СЕО компанії Олександр Богуцький публічно підтримує ці ініціативи на бізнес-форумах“.
Серед телевізійних проєктів Starlight Media вона виділила серіали “Перші ластівки”, “Перевізниця” та майбутній продукт “Обмежено придатні”, який планується до виходу у 2025 році.
Спікерки також поділилися труднощами, з якими доводиться стикатися під час висвітлення тематики ЛГБТКІ+, зокрема мовою ворожнечі у суспільстві.
Панель Центру прав людини ZMINA стала черговим кроком у боротьбі за рівність та інклюзію, демонструючи, що медіа можуть бути ефективним інструментом змін у суспільстві.
Варто зазначити, що, за даними рейтингу Rainbow Map від міжнародної організації ILGA-Europe, Україна посідає 41 місце серед 49 європейських країн, спустившись на дві позиції порівняно з 2022 роком. На останньому місці перебуває Росія.