ZMINA оголошує тендер на закупівлю послуг проведення фокус-групових досліджень

A+ A-

Увага! Прийняття документів на тендер продовжено до 10 травня.

У межах реалізації проєкту “Підготовка кампанії щодо запровадження перехідного правосуддя в Україні”, в рамках спільного конкурсу програми “Права людини і правосуддя” Міжнародного фонду “Відродження” та проєкту ПРООН “Громадянське суспільство задля розвитку демократії та прав людини в Україні”, що реалізується за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії, Центр прав людини ZMINA оголошує тендер на закупівлю послуг проведення фокус-групових досліджень.

Основною метою проєкту є стимулювання суспільного запиту на запровадження в Україні підходів перехідного правосуддя для подолання негативних наслідків збройного конфлікту та створення передумов для запуску повноцінної комунікаційної кампанії щодо національної моделі перехідного правосуддя в Україні.

Дослідження проводиться з метою тестування основних меседжів напрацьованої комунікаційної стратегії перехідного правосуддя, спільної для громадських організацій, які опікуються питаннями подолання негативних наслідків збройного конфлікту та запровадження підходів перехідного правосуддя в Українії.

Передумови. Одним із можливих ефективних інструментів забезпечення сталого переходу від стану збройного конфлікту до миру є запровадження національної моделі перехідного правосуддя (ПП), яка представляє собою сукупність судових та несудових процедур і процесів, що застосовуються для досягнення миру, гарантування неповторення конфлікту, розслідування найтяжчих злочинів, вчинених під час збройного конфлікту і гарантування захисту жертв й відновлення прав людини. Втім, для прийняття та реалізації такої національної моделі ПП необхідно забезпечити широке інформування та формування запиту ключових суспільних акторів на запровадження основних елементів ПП в Україні. Крім того, важливим елементом просування підходів ПП є напрацювання відповідних комунікаційних рішень та їхнє тестування.

Мета — перевірка основних меседжів комунікаційної стратегії, аналізу сприйняття основних елементів перехідного правосуддя для українського контексту, в тому числі, на тимчасово окупованих територіях України.

Очікувані результати — дослідження нададуть практичну інформацію для проведення кампанії, а саме:

  • як меседжі комунікаційної стратегії сприймаються в групах більш позитивно/негативно;
  • які меседжі знаходять розуміння/підтримку або ж навпаки, не сприймаються чи ворожо сприймаються групами;
  • які пріоритети важливо визначити для подальших комунікаційних зусиль;
  • які канали та платформи для комунікації використовують різні групи;
  • яким джерелам інформації довіряють;
  • яким лідерам громадської думки довіряють в питаннях, які стосуються конфлікту.
  1. Технічні деталі проведення фокус-групових досліджень

Кількість: 8 фокус-групи.

Вимоги:

  • 6 фокус-груп з мешканцями регіональних центрів та великих міст віком від 18 років. Має бути проведено по одній ФГ на макрорегіон (Схід, Південь, Захід, Центр, Північ та місто Київ)
  • 2 фокус-групи з мешканцями тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей, тимчасово окупованої територій АР Крим та м. Севастополь

Рекомендована тривалість кожної фокус-групи: 2-2,5 години.

Кількість учасників фокус-груп: по 6 осіб.

Формат проведення: онлайн-конференції в Zoom тощо.

  1. Підготовка та проведення фокус-групового дослідження

2.1. Набір учасників дослідження

Підрядник самостійно відбирає респондентів для фокус-груп. Усі вони мають презентувати відповідний макрорегіон/регіон, віком старше 18 років, мати вільний доступ до інтернету, та надати поінформовані згоду на участь у ФГ та її запис.

2.2. Гайд для обговорення та модерація

Підрядник самостійно розробляє план модерованої фокус-групової дискусії, узгоджуючи питання та їхній порядок, таймінг із замовником. 

Кандидатура модератора фокус-групи надається підрядником (ним може бути сам підрядник чи інша особа). Модератор — кваліфікований та досвідчений спеціаліст із досвідом проведення якісних досліджень не менше 3-х років.

2.3. Звітування

Підрядник синтезує формативне дослідження у звіт, що має стати інформаційною одним з елементів стратегії комунікації перехідного правосуддя в Україні.

2.3.1. Звітування має включати такі компоненти:

  • розшифровки фокус-групових інтерв’ю;
  • звуковий та/або відеозапис обговорень у фокус-групах;
  • резюме (summary) по результатах кожної фокус-групи;
  • фінальний аналітичний звіт після 8 фокус-груп.

2.3.2. Фінальний аналітичний звіт

Підрядник розробляє шаблон звіту по всіх 8-х фокус-групах самостійно. Подає його не пізніше ніж за 2 тижні після усіх фокус-груп. У звіті мають бути синтезовані висновки всіх учасників, відзначаючи при цьому будь-які суттєві розбіжності в думках між учасниками та різними фокус-групами. Звіт повинен представляти фактичний аналіз (тобто не просто опис) та ілюстративні цитати учасників.

2.4. Таймлайн та план реалізації

Створення та узгодження гайду, рекрутінг, проведення ФГ, підготовка та написання звіту протягом 8 тижнів.

Організаційно-технічна інформація:

  1. Складові тендерної пропозиції
  • Запропонований бюджет.
  • Опис досвіду у сфері проведення фокус-групових досліджень та роботи з тематикою збройного конфлікту та подолання його наслідків.
  • Реєстраційні документи.
  1. Строки надання тендерної пропозиції

Пропозиції приймаються до 30 квітня 2021 р. (включно).

Заявку необхідно надіслати на електронну адресу dk@humanrights.org.ua з темою листа “Тендер щодо проведення фокус-групових досліджень”.

  1. Правила оформлення тендерної пропозиції

До участі в оцінці допускаються тендерні пропозиції, які:

  • оформлені українською мовою;
  • вчасно надані електронною поштою.
  1. Вимоги до послуг та умови оплати

Оплата послуг здійснюється на підставі підписаного з виконавцем договору про надання послуг та кошторису витрат на імплементацію шляхом безготівкового перерахування відповідної суми на рахунок виконавця у гривнях.

Участь у тендері можуть брати юридичні особи та Фізичні особи-підприємці (ФОП).

  1. Критерії вибору переможців
  • Відповідність заявки потребам замовника і умовам тендерної документації.
  • Підтверджений досвід у сфері надання відповідних послуг.
  • Прийнятна ціна, передбачена бюджетом, та умови надання послуг.
  1. Визначення переможців

Відбудеться після фінансової та технічної оцінки запропонованих пропозицій згідно з критеріями, які зазначені у Тендерній пропозиції.

  1. Оприлюднення результату

Переможцю тендеру буде надіслано лист електронною поштою з відповідною інформацією та/або повідомлено про перемогу телефоном.